Tiden läker alla sår

IMG_9382IMG_9385

God kväll! När kirurgerna kom och väckte mig kl 08 imorse för att kolla på såret så visade det sig att det börjat blöda igenom på ett par ställen. Så nånstans inifrån läcker det. Det är ingen större fara så men jag får nog behålla häftklämmorna till nästa fredag. De är väldigt noggranna med finliret här, att ärret ska bli så diskret som möjligt och att de inte vill lämna allt för mycket spår kvar från ingreppet. Jag personligen har inte ens lagt en tanke på det. Jag är medveten om att det kommer bli ett stort fett ärr men för det första är det ingenting jag någonsin kommer kunna se själv och för det andra ser det väl lite hårt ut. Dessutom kommer jag att ha hår som täcker allt så länge det inte är uppsatt. Sedan är det ju faktiskt ingen skönhetsoperation jag genomgått direkt.

Jag tror faktiskt att vi hemma i Skandinavien inte bryr oss lika mycket om just detaljerna i efterarbetet. Där är det mest bara in i operationsrummet- borra, skära och slipa litegrann, och så är det klart sen. Resten är patientens bekymmer. Nu ska inte jag dra alla över en kam men om jag generaliserar då. Däremot tror jag att här vill de göra sitt allra bästa och det uppskattar jag som patient. Det är klart att de vill lämna sina kunder 100 % nöjda med deras arbete, det är ju trots allt en affärsdrivande verksamhet med stora summor pengar inblandade. Allt handlar ju om att göra kunderna nöjda. Och det krävs ju inte direkt raketforskning för att lista ut att jag är så nöjd som jag någonsin skulle kunna bli. Jag vill att alla som är i min position ska få möjligheten att åka hit för att få hjälp. Tyvärr fungerar inte systemet så idag men förhoppningsvis kan jag göra en förändring eller åtminstone väcka frågan. Jag måste bara bli frisk först för att ha krafterna att försöka.

Lämna en kommentar